BLOG
30 juli 2021
Auteurs: Jaïr & Anastacija

U-ICON Network

 

Je zal het niet geloven.

Dit zou eigenlijk onze eerste blog worden. Soms loopt het allemaal anders dan gepland. Aangezien we een mediabedrijf zijn moeten we soms onverwachts een andere weg in slaan. Dat hebben we met onze eerste 2 blogs gedaan. De tweede heeft met de eerste te maken.

In deze blog vertellen we meer over U-ICON. Uitspraak: YOU ICON. Wij gaan namelijk beyond media, eigenlijk beyond everything. Een gewoon mediabedrijf zijn is geen optie, want de meeste mediabedrijven maken omzet door roddels en constant bad news.

Het is tijd voor verandering in de media. Aangezien jongeren, diversiteit en inclusiviteit onvoldoende vertegenwoordigd worden in de media. We hebben het niet over social media.

U-ICON is een toegevoegde waarde voor jongeren en de media. De stem van jongeren is belangrijk en noodzakelijk. Onze filosofie is: Always Believe In Yourself. Media is onze passie, het doel is onze missie.

‘BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD.’

Ghandi

We zijn Game Changers. Rebels zijn we als het moet. We nemen geen blad voor de mond. We zeggen wat we vinden. Dit is namelijk hard nodig, want U-ICON moet samen met Jong Talent naar de Top. 

Media kan en moet beter

We zeggen wat we vinden om het verschil voor jongeren te maken. We gaan niet in de flow van andere mediabedrijven. Anders hoeven we niet te bestaan. Wij vinden dat het anders kan en beter moet in de media. Daar staan wij voor. Daarom bestaat U-ICON.

De media hypen te veel onbelangrijke zaken. Slecht en vreselijk nieuws is enorm belangrijk, anders valt er weinig te melden. Volgens ons kan het anders dan roddel en slecht nieuws constant te hypen. 

Frederique die zinloos is mishandeld is de afgelopen week veel in het nieuws geweest, dat is heel goed. Dat gaat de goeie kant op met de media. Onze blog van vorige week ging toevallig ook over dit onderwerp.

Wij vinden dat het tijd is voor vers bloed. Tijd voor een nieuwe generatie media makers. Tijd voor belangrijkere items en positieve speak up & stand up. Vooral tijd voor meer diepgang in de media. Kortom: ‘Het jongeren tijdperk is aangebroken.’

New Generation Media Makers

We moeten meer in dienst staan van de nieuwe generaties. Content maken die jongeren leuk vinden en waarderen. Kortom: zorgen voor vernieuwing en verrijking. Daar gaat het ons namelijk om. Niet alle jongeren kunnen betaald content bekijken. 

Wij hebben originele ideeën genoeg en zullen divers content maken die toegankelijk is voor alle jongeren. De NPO, de publieke omroep, wilt op Netflix lijken met NPO Start. Dit realiseren ze met geld van het publiek, belastinggeld. 

Het is belachelijk, dit kan absoluut niet. Dit content moet gratis zijn. Het lijkt wel een wedstrijd waar de publieke omroep aan mee doet. Er is geen concurrentie. De NPO heeft een onuitputtelijke bron aan geld: Publieksgeld. Dit onderwerp zullen we nog een keer verder bespreken in een andere blog of podcast.

‘WE NEED LEADERS NOT IN LOVE WITH MONEY BUT IN LOVE WITH JUSTICE. NOT IN LOVE WITH PUBLICITY BUT IN LOVE WITH HUMANITY.’

Martin Luther King 

U-ICON zal de huidige media op een vernieuwende manier verbeteren via onze visie, missie, content strategie en content plannen. Wat de media niet bespreekt maken wij wel bespreekbaar.

Jongeren tijdperk

Jongeren zijn niet alleen het heden maar ook de toekomst. Jongeren hebben meer aandacht en focus nodig. We verwachten veel van jongeren. Ze zullen dan ook meer moeten weten en leren om dat toe te kunnen passen. Check de vorige blog nog even. 

De aspecten progressief, innovatief, sociaal en duurzaam staan constant centraal in ons mediabedrijf. Wij zullen duurzame relaties aangaan die voorzien in de behoefte van de huidige generatie en de toekomstige generaties. Ontwikkeling en nalatenschap in de media voor jongeren is nodig.

Jongeren zijn belangrijk in de media. Als we de visie van jongeren niet weten, niet bespreken en laten meetellen is de media niet compleet. Jongeren moeten altijd aan tafel zitten.

Jongeren zijn slimmer dan je denkt

Het is een goeie zaak als jongeren nauw betrokken zijn bij alle facetten van de media en de samenleving. Dat heeft te maken met het feit dat veel jongeren een ondoorgrondelijke mind en visie hebben. Het is tijd dat we daar meer gebruik van maken.

Concluderend: Jongeren zijn slimmer dan je denkt, dus: onderschat ze niet. Niet alle jongeren zijn onwetend. We weten en kunnen meer dan de meeste mensen denken. We leren iedere dag steeds meer dan de vorige generaties. Het lijkt erop dat veel mensen dat vergeten.

Samengevat: Het is tijd voor dé nieuwe generatie media makers. Jongeren leven in het hier en nu. ‘We zijn klaar voor het jongeren tijdperk in de media.’

Gelijke Kansen

Wij willen dat jongeren serieuzer genomen worden en zich beter kunnen ontwikkelen. Gelijke kansen voor jongeren is een noodzaak. Daarom moeten we ze meer inspireren en uitdagen door ze overal bij te betrekken. 

Dagelijks moeten we met meer bewustzijn door het leven gaan in plaats van via onbewuste en ondoordachte reflexen letterlijk er doorheen te scrollen zonder na te denken. Gelijke kansen is heel erg nodig voor een betere samenleving.

U-ICON wil gelijke kansen voor jongeren in de media. We willen een kennisbank voor jongeren zijn en werk creëren voor jongeren. We kunnen dat alleen waarmaken door eerlijk te communiceren en er samen daadkrachtig hard aan te werken. Het gaat ons om inspiratie, jongeren, support en legacy!

Real Talk

We praten echt en eerlijk. Soms is dat moeilijk te accepteren van jongeren, dat wordt gezien als brutaal. Helaas valt wat je zegt niet altijd in goede aarde. Het is dan wat het is. We zeggen het toch. Respect & understand please.

U-ICON zal altijd in gesprek gaan en in dialoog blijven. Respect, vrijheid en verbinding zijn onze kernwaarden. Het is tijd om een ander geluid te laten horen. Een eerlijk en oprecht geluid.

We moeten allemaal goed nadenken voordat we praten. De ander respecteren zonder je mening in te leveren. Wil je echt een voorbeeld zijn voor jongeren? Doe dan zelf wat je van ze vraagt.

Pleasen is geen optie voor jongeren. Want we zijn digital natives, wereldburgers en denken anders. Daardoor zijn we wie we zijn en blijven we dat. We praten recht uit het hart, zonder omwegen.

‘ZE KUNNEN ME VAN DE WERELD RAMMEN, MAAR MIJN IDEEËN BLIJVEN BESTAAN.’

Pim Fortuyn

U-ICON wil met origineel content een positieve impact realiseren in het leven van jongeren, de mensen om hen heen en de samenleving in het algemeen. Wat vindt jij daarvan? Doe je met ons mee? Lees je onze website en ga je ons na-doen met een ander sausje alsof je het wiel opnieuw uitvindt?

Ja, we worden veel gekopieerd is niet erg. We vinden het fijn dat we inspireren. Maar… onze visie. Dat is een heel ander verhaal! Die kan je niet kopiëren, die zit in je hart of niet.

Missie U-ICON

De missie van U-ICON is om een positieve impact op jongeren en de wereld te maken door inspiratie, entertainment en infotainment. Dit bereiken we door diverse, authentieke, grensverleggende, kritische en hoogwaardige content. 

We zijn een mediabedrijf voor en door jongeren. Vooral nieuw talent een podium geven is belangrijk. We zien en horen steeds dezelfde mensen. Door het samenbrengen van bereik, sales en events wil U-ICON met fans, sponsors en adverteerders vernieuwing en verrijking realiseren in de media.

Unity

Onze visie en missie zijn ons bestaansrecht. Daarnaast is Unity voor ons van grote waarde.

Wij vinden het logisch en belangrijk om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en ons steentje bij te dragen om onze wereld beter en mooier te maken. Vind jij dat ook belangrijk?

U-ICON staat voor unity = eenheid. Eenheid is gelijkheid. Alle mensen zijn van gelijke waarde. Iedereen moet gelijk behandeld worden.

We maken ons sterk voor (geestelijke) gezondheid, milieu, natuur,  armoedebestrijding, kinder- en jongerenrechten, vrouwenrechten en antiracisme.

Of je je thuisvoelt, hangt niet alleen af van hoe je jezelf beoordeelt, maar ook van de omgeving waarin je leeft, naar school gaat en werkt. Een inclusieve samenleving begint bij gelijkheid en diversiteit.

‘MY WISH FOR YOU IS THAT YOU CONTINUE. CONTINUE TO BE WHO AND HOW YOU ARE, TO ASTONISH A MEAN WORLD WITH YOUR ACTS OF KINDNESS.’

Maya Angelou

Gelijkheid, diversiteit en inclusiviteit zijn helaas voor veel mensen nog steeds moeilijke aspecten. De juiste mindset, omgevingsbewustzijn, sociaal bewustzijn en zelfbewustzijn zijn hiervoor nodig. Heb je daar wel eens over nagedacht?

Door het bovenstaande zijn er namelijk nog steeds zoveel problemen en onbegrip. We hebben hierover gelezen en vertellen daar in een andere blog meer over.

U-ICON maakt in ieder geval geen onderscheid. Wij zijn er voor jou.

Join U-ICON

U-ICON Network is dé nieuwe Generatie Media Makers. Wij willen de nog vele taboes in de Nederlandse media doorbreken. 

Wij zijn vrijzinnig, progressief en sociaal. Wij denken niet in hokjes. Wij zijn gepassioneerde change makers. We willen groeien, groot worden en veel voor jongeren in de media betekenen.

Media kan anders en moet beter. U-ICON is de revolutie van nieuwe jonge media makers. Het jongeren media tijdperk is aangebroken. We hebben bijzonder content en zullen dit delen als het zover is.

In het vierde kwartaal 2021 starten we met U-ICON Radio. Wij zullen samen met nieuwe DJ’s top muziek en content realiseren. Goeie radio en media die raakt. 

We zijn een authentiek jongeren mediabedrijf en zullen zorgen voor meer jongeren, werk, diversiteit en inclusiviteit in de Nederlandse media. Doe jij mee? Want alleen samen zijn we sterk. Support je ons? Nice, Bedankt!

http://www.u-icon.nl

Spread the love

Feedback

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is protected !!