BLOG
12 november 2021 
Auteurs: Chevirio & Anastacija  

Is media vernieuwing nodig?

 

Wat moet er nou echt anders in de media? Dan hebben we het in dit geval over Radio, TV en Journalistiek. Want op social media gebeurt er enorm veel wat leuk is. Qua streaming platforms gebeurt er veel wat voor ons jongeren echt super goed en divers is.

Alhoewel natuurlijk niet alle jongeren toegang hebben tot die streaming platforms want veel jongeren en gezinnen hebben daar geen geld voor.

Waarom vinden wij dat er vernieuwing moet komen in de media? In de eerste instantie omdat veel content niet interessant en relevant is. Ten tweede omdat we moe worden van steeds weer het zien en horen van dezelfde mensen op Radio en TV.

‘Let us enrich ourselves with our mutual differences.’

Paul Valery

Nieuw talent

Ons doel is om naast entertainment en infotainment te inspireren en om nieuw talent een podium te geven. Er is genoeg talent in Nederland. Wij willen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en ons steentje bijdragen om onze wereld en maatschappij beter en mooier te maken.

Nederland vs Amerika

Wij moeten altijd lachen als we in de media lezen of horen dat de drie grote mediabedrijven het hebben over het vormen van een gezamenlijk blok tegen; Netflix, Facebook en Google.

Amerikaanse multinationals hebben miljarden, biljoenen! Hoe moet Nederland daar als klein kikkerlandje tegen opboksen. De rijkste mediabedrijven in Nederland kunnen niet eens tippen aan de budgetten van deze Amerikaanse multinationals.

Dat is echt grappig. Want hoe nationalistisch we ook mogen zijn: Het beste komt uit Amerika. We adoreren Amerika. Daarnaast heeft de Nederlandse media last van gebrek aan creativiteit. Alle content wordt bijna overgenomen vanuit Amerika of andere landen.

Wat doen die Nederlandse mediabedrijven eigenlijk voor jongeren? Wat doet de Nederlandse media überhaupt voor jongeren? Fouten van jongeren zet de media vaak onder een vergrootglas.

Doe effe niet gewoon

In Nederland zeggen we: “doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.” Neee, het is tijd om het anders te doen, tijd om niet gewoon te doen. Het is tijd om echt goed content te maken waar veel jongeren interesse in hebben.

Effectief goed content dat bereikt, betrekt, verbindt, toegankelijk en leuk is voor jongeren. Relevant en onderscheidend content en journalistiek is een must. Jongeren moeten meer kansen krijgen in de media om te laten zien wat ze kunnen.

Media & jongeren is onze missie. We zijn druk bezig om voor jongeren een andere media wereld te realiseren. Media waar jongeren bij betrokken zijn en waar oprecht kansen geboden worden. Media vernieuwing is voor ons numero uno en hard nodig.

Het is nodig om veel meer te praten en actie te ondernemen om taboes te doorbreken. Heb jij wel eens over de media onderwerpen: ‘vernieuwing en verrijking’ nagedacht?

‘Love and compassion are necessities, not luxuries.’

Dalai Lama

 

Spread the love

Feedback

1 Reactie

  1. G.K. Wijnhard

    Zo is het maar net. We moeten de verbinding opzoeken en niet de confrontatie. Helaas hangen wij nog steeds als “los zand” aan elkaar.Stay save.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error: Content is protected !!