BLOG
13 augustus 2021
Auteurs: Jaïr & Anastacija  

Merk met een missie

 

We geven het eerlijk toe.

Door het schrijven van deze blogs gaan we uit onze comfortzone. Voordat we deze blogs zijn gaan schrijven bespraken we hoe we precies willen dat mensen ons beter zouden leren kennen.

Onze conclusie was: Real Life content maken. Recht uit het hart. Met deze blogs willen we ervoor zorgen dat onze missie, visie en filosofie nog meer in ons DNA gaan zitten.

We moeten onszelf iedere keer weer een boost geven waarom het belangrijk is om U-ICON werkelijk te realiseren. Voor ons is het ‘not just another mission’, maar… ‘thé only mission’ die een blijvende verandering moet waarmaken.

We zijn een merk met een missie. We weten dat groeien volharden is en dat je vastberaden moet zijn om je missie te realiseren. Jongeren kunnen alles bereiken wat ze willen. Als je maar bereid bent om daar hard voor te werken. Het heeft tijd nodig, maar als je doorzet lukt het. Alles lukt wat je wil.

‘YOUNG PEOPLE NEED MODELS, NOT CRITICS.’

John Wooden

Er zijn de afgelopen tijd veel ongelofelijke ernstige dingen gebeurd met jongeren. Het is belangrijk dat we daar serieus aandacht aan besteden. En dat niet slechts zien als een dagelijks ‘hot’ nieuws item. Het is triest, er is veel meer aan de hand.

Jongeren zijn leiders

Jongeren zijn meer leiders dan erkend wordt. Kijk naar Lale Gül, Teun Toebes, Greta Grunberg en Malala Yousafzai en anderen. Jongeren leren ouderen eigenlijk hoe het moet. Maar… ouderen luisteren en/of leren niet goed genoeg.

Ouderen denken het altijd beter te weten. Ze staan constant klaar met kritiek die vaak niet gegrond is, of weinig fundament heeft. Als ze wel luisteren gaan ze niet direct over tot actie, of te laat en vaak helemaal niet. Er zijn veel ouderen die zichzelf volledig kwijt zijn, vooral in de politiek.

Ze kunnen niet meer voelen en begrijpen dat ze ook jong geweest zijn. Ze kunnen al die gevoelens en emoties niet meer naar boven halen. Ze zitten in een totaal andere bubbel.

Waar zijn die politieke ambities en goede bedoelingen gebleven van ouderen om belangrijke zaken te veranderen? Ze kunnen nu verandering creëren in de belangrijke posities waarin ze verkeren. Maar het gebeurt niet.

‘YOUNG PEOPLE ARENT THE LEADERS OF TOMORROW. THEY ARE THE LEADERS OF TODAY AND TOMORROW’

Kathy Calvin

Als je niet meer in staat bent om jongeren te begrijpen en voor ze te voelen, zal het nooit goed komen. Als we het alleen over laten aan ouderen gaat er niet veel gebeuren. Ze modderen maar wat aan. Jongeren zullen toch meer in actie moeten komen.

Er komen geen oplossingen voor cruciale problemen waar jongeren mee te maken hebben. Als ouderen het zo goed weten waren er niet zoveel onopgeloste problemen waar jongeren en de maatschappij onder lijden. En ondertussen worden de problemen steeds groter.

Erkenning

Jongeren hebben meer erkenning nodig. Er moet meer naar ze geluisterd worden en ze moeten serieus genomen worden. We hebben het over jongeren die daadwerkelijk oplossingen aandragen en het verschil maken voor jongeren en de maatschappij.

Jongeren moeten meer geïnspireerd worden op school, op hun werk en ook thuis. We weten dat dit allemaal geen makkelijke dingen zijn. Want hoe moet een leraar of werkgever je inspireren als deze persoon zelf geen inspiratie heeft?

Hoe moet je thuis inspiratie krijgen als je het slechte voorbeeld krijgt? Het is super ingewikkeld allemaal, maar daar moet wel aandacht aan besteed worden en eerlijk over gepraat worden. Anders zal het nooit goed komen.

We kunnen niet de hele tijd onze kop in het zand steken en alles alleen om geld laten draaien. Het welzijn van jongeren is het allerbelangrijkste. ‘Jongeren zijn het heden en de toekomst’.

Het systeem

Het systeem moet totaal anders. Met de zorg voor jongeren en zo nog veel meer zaken moet anders omgegaan worden. Het school systeem moet vooral anders. We weten het een en ander over scholen aangezien we daar zelf al erg lang mee te maken hebben gehad en door huidige studies nog steeds mee te maken hebben.

Het is chaos op scholen. Er is niet één beleid. De ene leraar zegt dit, de ander weer iets anders. De ene leraar is aardig en de ander asociaal. Er gelden bij iedere leraar andere regels.

Dit is ongelofelijk irritant. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent. Het zou prettig zijn als je wist waar je steeds aan toe bent. Dan kan je je focussen op leren in plaats van onredelijkheid en tirades van sommige leraren.

Als er een invaller langskomt wordt de chaos nog groter. Het lesgeven van leraren is te verschillend. De ene leraar is top en van de ander leraar snap je niets. Ze gaan ervan uit dat het aan jou ligt. Maar ze moeten zichzelf beter onder de loep nemen. 

YOUNG PEOPLE, WHEN INFORMED AND EMPOWERD, WHEN THEY REALIZE THAT WHAT THEY DO TRULY MAKES A DIFFERENCE, CAN INDEED CHANGE THE WORLD.’

Jane Goodall

De redenen hiervoor zijn de tekortkomingen van leraren. Het management is daarvoor verantwoordelijk. Leraren worden vaak door het management niet goed begeleid en er worden ook onvakkundige leraren aangenomen.

Het management van scholen bestaat vaak uit leraren. Velen zijn op deze positie gekomen zonder de juiste opleiding en/of vaardigheden. Dat kan bijna niet anders. Anders zouden scholen beter georganiseerd zijn.

Jongeren stoppen met school omdat ze niet geïnspireerd worden. Dat is eigenlijk logisch. Jongeren hebben grotere ambities dan men denkt. We willen meer dan die saaie inspiratieloze scholen.

We willen power en steeds verder groeien. Als dat niet kan raken we verveeld en geïrriteerd. Veel jongeren zien helaas geen toekomst in scholen. Dit snappen we.

Onze ouders zijn streng wat school betreft. Ze hameren constant op educatie en ontwikkeling. Zij zijn onze inspiratie, daarom zijn we waar we nu zijn. Maar het is waar: school is afzien en niet makkelijk .

Jongeren zijn krachtig

Veel succesvolle mensen beginnen jong. Ze weten wat ze willen en doen het gewoon. Ze geloven in zichzelf en hebben lak aan alles.

Wij willen jongeren inspireren via entertainment en infotainment om nog meer in jezelf te geloven. Het is tijd voor verandering in de media. Als we willen dat jongeren succesvol zijn in wat dan ook, moeten we een voorbeeld zijn.

Jongeren weten vaak vroeg wie en wat ze willen zijn. Onderweg worden ze beïnvloed door o.a. ouders, familie, vrienden, enzovoort. Ze twijfelen dan en worden niet wie ze graag willen zijn.

Jongeren ondergaan zoveel ellende en komen vaak gelukkig krachtiger terug. Als je er alleen doorheen moet wordt je sterker maar soms ook gek als je geen hulp krijgt. Veel jongeren overwinnen zoveel moeilijkheden, dat op zich al is het krachtigste ever.

‘YOUNG PEOPLE WILLING TO PUSH SUPER HARD TO MAKE SOMETHING HAPPEN ARE AMONG THE MOST POWERFUL FORCES IN THE WORLD.’

Sam Altman 

Eigenlijk geloven jongeren al heel vroeg in de kracht van zich zelf. Door omstandigheden wordt dat er soms uit geramd en door nare ervaringen komt er een slecht zelfbeeld naar voren. Dat zelfbeeld ontstaat of is aangepraat door een ouder, opvoeder, leraar, zus, broer of wie dan ook. Precies daar gaat het fout als er geen hulp is.

Door communicatie, actie en events willen we de samenleving via media voor jongeren op een vernieuwende manier verbeteren. Dat is waar het om gaat voor ons. Het welzijn van jongeren moet serieuzer genomen worden. 

U-ICON is maatschappelijk en humanitair betrokken. Het is noodzakelijk dat jongeren hun stem meer laten horen. Jongeren zijn krachtig van nature en dat moet zo blijven.

Nieuwe media generatie

Als dé nieuwe media generatie willen we de mainstream media anders aanpakken. Wij zijn open minded, doen en denken anders. Veel kan anders en moet beter. Als niemand het doet zal het nooit gebeuren.

Er moeten nog veel meer belangrijke zaken aan het licht gebracht worden. Maatschappelijke zaken die niet opgelost worden en een oplossing nodig hebben. Wij willen bijdragen aan scherpe journalistiek en het benoemen hiervan zodat er meer actie ontstaat.

De media heeft ook een taak om dit soort zaken constant aan te kaarten. Niet pas als er weer jongeren verkracht zijn of dood gaan in zorginstellingen of bij (pleeg) ouders, maar voordat het steeds gebeurt.

Want we weten dat dit keer op keer steeds weer gebeurt. Het welzijn van jongeren gaat voor alles! Jongeren moeten meer beschermd worden. Daar moeten we het veel meer over hebben in de media.

‘YOU CAN IGNORE THE REALITY, BUT YOU CANNOT IGNORE THE CONSEQUENCES OF IGNORING THAT REALITY.’

Ayn Rand

De media dient dit soort zaken voor jongeren veel meer te bespreken en daar consequenter aandacht aan te besteden. We zullen het nooit volledig kunnen oplossen. Er zijn nou eenmaal veel nare omstandigheden en slechte mensen op de wereld.

Maar er zijn gelukkig ook veel goeie mensen op de wereld en wij moeten het verschil maken voor jongeren en anderen die hulp nodig hebben. Niet steeds alleen constant hypen als nieuws, er moet meer actie ondernomen worden!

Samen het verschil maken

U-ICON is een jongeren mediabedrijf met veel positiviteit. We willen ook zorgen voor vreugde en welzijn. Ja, dat klinkt een beetje oubollig en te mooi om waar te zijn, maar dat zijn wel de woorden die aangeven wat we willen.

We willen dat meer jongeren happy zijn en in zich zelf geloven. We willen ervoor zorgen dat ze zich niet laten gek maken door social media, meningen of wat dan ook. Dicht bij jezelf blijven en jezelf geweldig vinden ook al ben je nog niet waar je wil zijn. Daar gaat het om. Of denk jij daar anders over?

Wij hebben met elkaar afgesproken dat we onze missie gaan realiseren en dat precies wat we gaan doen, hoe moeilijk het ook is. Daar hebben we nog meer power bij nodig. Doe jij mee?

‘WE CANNOT ALWAYS BUILD THE FUTURE FOR OUR YOUTH, BUT WE CAN BUILD OUR YOUTH FOR THE FUTURE.’

Franklin D. Roosevelt

Laten we samen verandering waarmaken in de media. Door dat samen op te eisen en hard te werken aan vernieuwing die nodig is. Jongeren hebben inspiratie en aandacht nodig. Om nog krachtiger te zijn en voor zichzelf op te komen.

Jongeren moeten uiteindelijk voor zich zelf zorgen en hun leven vormgeven. Als ze dit niet asap leren door educatie en ontwikkeling zal er nog veel meer mis gaan nu en in de toekomst. 

U-ICON wil samen zorgen voor verandering in de mainstream media. Media is niet alleen social media. Alle media moet toegankelijker zijn voor jongeren. Wij willen karakter tonen door die stap te zetten.

We durven alle relevante zaken voor jongeren dagelijks bespreekbaar te maken. Op welk platform dan ook.

Missie

We communiceren direct. Via quotes willen we versterken wat we bedoelen. Niet om te kwetsen maar om eerlijk te zijn. Onze kernwaarden respect, vrijheid en verbinding zullen we in ons mediabedrijf altijd toepassen.

Maar dat zal ons niet weerhouden om precies te zeggen wat we vinden. Als we verandering willen realiseren zullen we moeten confronteren. Want de grote mediabedrijven die samen gaan om nog sterker te worden maken het voor ons moeilijker om er tussen te komen.

We zijn strijders. We zullen ons best doen om er tussen komen omdat jongeren gelijke kansen verdienen. Wij zullen gelijke kansen afdwingen en er hard voor werken. ‘Het is tijd voor een nieuwe media generatie.’

‘DE MEDIA WERELD HANGT STEEDS IN DEZELFDE FRAMES. ER IS ONTKENNING DAT ECHTE VERANDERING NODIG IS OMDAT DE MEDIA WORDT GEREGEERD DOOR GOLDEN OLDIES MET EEN ANDERE MINDSET.

WIJ VINDEN DAT DE NEDERLANDSE MEDIA WERELD EN MAATSCHAPPIJ COLLECTIEF MOETEN LOSKOMEN VAN OUDE DENKPATRONEN EN REFLEXEN.

ALLEEN EEN MERK MET DE JUISTE MISSIE KAN VERANDERING BLIJVEND REALISEREN.’ 

U-ICON Network

Onze missie is om een positieve impact te maken op jongeren en de wereld door inspiratie, entertainment en infotainment. Dit bereiken we door diverse, authentieke, grensverleggende en kritische hoogwaardige content.

We zijn een mediabedrijf voor en door jongeren. Nieuw talent een kans geven is belangrijk en noodzakelijk. We zien en horen steeds dezelfde mensen.

Door het samenbrengen van bereik, sales en events wil U-ICON met fans, sponsors en adverteerders vernieuwing en verrijking realiseren in de media. Samen met jongeren en gelijkgestemden weten we dat we het verschil zullen maken!

http://www.u-icon.nl

Spread the love

Feedback

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is protected !!