For Real BLOG
20 augustus 2021
Chevirio & Anastacija
Jongeren tijdperk
Jonge mensen zijn het heden en de toekomst.
Helaas wordt er niet vaak naar jongeren geluisterd. Wij zijn ervan overtuigd dat jongeren meer competenties hebben dan gedacht om de media te veranderen en te verbeteren dan volwassenen.
We hebben voor ons werk een tijdje geleden interessante artikels over onze doelgroep Generatie Z en Millennials gelezen. Het leek ons leuk om een beetje van deze kennis in deze blog te delen.
Social media
Social media is leuk, gezellig, leerzaam en er komt geen eind aan. Er is altijd wat te beleven en iets nieuws om van te genieten. Maar er gebeuren ook veel heftige dingen op social media en dat heeft een keerzijde voor jongeren. Dat merken we dagelijks steeds meer.
Jongeren houden van chillen. Door Corona hebben we nog veel meer alleen leren chillen. Samen chillen is sowieso gezelliger. Sinds Corona zijn we bewuster geworden van onze kwetsbaarheid en het feit dat we elkaar wel degelijk nodig hebben. Ben jij je daar bewust van? Wij wel.
‘DON’T USE SOCIAL MEDIA TO IMPRESS PEOPLE: USE IT TO IMPACT PEOPLE.’
Dave Willis
Net zoals met alle dingen in het leven is het voor jongeren van jongs af aan belangrijk om te leren hoe zij met de nieuwe media, social media, moeten omgaan.
Media opvoeding is noodzakelijk om jongeren goed te kunnen begeleiden bij social media, zodat veel problemen voorkomen kunnen worden. Het is de taak van ouders en scholen om hier een grotere rol in te spelen als ze jongeren meer willen beschermen.
‘SOCIAL MEDIA IS NOT A DIARY OR A JOURNAL. PROTECT YOUR IMAGE BY MAKING WISE DECISIONS NOT EMOTIONAL DECISIONS.’
Felicia Houston
Je moet weten wat je wel en niet kan posten en wel en niet kan zeggen. Dit moet je geleerd worden anders weet je het niet. Als je het niet weet kan het uit de hand lopen. Want wat online staat verdwijnt helaas nooit meer.
Alleen door communicatie en actie kan dit beter aangepakt worden.
In plaats van jongeren constant te bekritiseren moet er beter worden nagedacht hoe ouderen jongeren tactisch kunnen begeleiden en helpen. Want social media zal altijd een grote rol in het leven van jongeren blijven spelen.
Generatie Z
Generatie Z is geboren tussen 1995 en 2010. Wij zijn tolerant. We vinden openheid, inclusiviteit en duurzaamheid belangrijke aspecten. Daarom zijn we natuurlijk zo verslaafd aan social media. Daar komen deze 3 aspecten constant samen.
Wij zijn ‘globaal’ georiënteerd: We hebben meer gemeen met leeftijdsgenoten aan de andere kant van de wereld dan met oudere generaties in onze eigen woonplaats.
Wij zijn de eerste generatie die zich geen leven zonder het internet kan voorstellen. We hebben geen posters van popsterren boven ons bed hangen, maar volgen artiesten en influencers op social media. Ja, dat is voor ons niets bijzonders. Toch?
EVERY NEW GENERATION MUST WRITE HISTORY IN IT’S OWN WAY.’
Robin G Collingwood
Generatie Z zijn echte Native Digitals. Wij schijnen de meest diverse generatie te zijn. Dat zijn we zeker. Super Real. Sinds 2020 vormen we 40 procent van de consumenten binnen onze generatie. Wij hebben een hele grote invloed op de uitgaven van onze ouders. Dat is inderdaad zo.
Generatie Z en geld
Generatie Z is zuinig en bewust in omgang met geld. We sparen liever ons geld dan het uit te geven. Het schijnt wel dat we pessimistischer en realistischer zijn dan Millennials.
Generatie Z meet succes aan het hebben van geld. Ja, dat herkennen we. Dat is een feit. En… best een goede eigenschap vinden wij. Geld is nodig om je doelen te bereiken. Het is een hulpmiddel om verder te komen.
Wij willen geen ‘normaal’ baantje. Wij zijn bereid om hard te werken. We willen groeien en een eigen bedrijf hebben. Ja, dat klopt voor ons zeker! Wil jij dat ook? Want niet alle jongeren hebben dat en dat hoeft ook niet.
Generatie Z denkt beter na over stabiliteit, studiekeuze en jobs. Wist jij dat Generation Z straks de meest én de hoogst opgeleide generatie is? Dat vinden wij wel subliem.
‘WORK TO LIVE, DON’T LIVE TO WORK.’
Motto Generation Z
Weet je al wat jij wil bereiken in je leven? Denk je daar wel eens over na? Hoe zie jij jezelf over 5 jaar? Generatie Z heeft veel ambities en is een generatie van wereldverbeteraars. Dat willen wij inderdaad graag, de wereld verbeteren voor jongeren.
Onze generatie heeft als we het goed bekijken wel een probleempje. We zijn zo verslaafd aan social media en appen dat we de menselijke connecties soms vergeten, dat horen we wel vaker. Dat is wel een dingetje om aan te werken voor ons.
Oja, we schijnen ook last te hebben van FOMO, fear of missing out. Heb jij daar last van? FOMO is voor jongeren echt wel een probleem zeggen ze.
Millennials
Millennials zijn geboren tussen 1980 en 1995. Ze zijn handig met technologie en worden gezien als idealistisch. Ze verkiezen flexibiliteit boven zekerheid.
Ze zijn gefocust op geweldige ervaringen. Dat is voor hun het hoogst haalbare. Ze houden van merken en zijn bereidt aardig wat geld uit te geven voor een goede customer experience, klant ervaring.
Millennials hebben vrijheid en autonomie nodig om zich gelukkig te voelen. Ze willen uitgedaagd worden. Ze zijn sociaal en communicatief sterk. Ze hechten waarde aan zingeving. Ze willen zinvol en betekenisvol bezig zijn.
De Millennials worden ook wel gezien als de me, me, me generation. Dit vonden wij wel erg grappig. Natuurlijk mogen Millenials gewoon zijn wie ze zijn. Wij zullen ze wel een beetje upgraden en new generation tips geven. Laten we hopen dat die tips binnenkomen.
‘IT IS TIME FOR A NEW GENERATION OF LEADERSHIP.’
John F. Kennedy
We hebben het iets korter over Millennials gehad omdat we zelf Generatie Z zijn is dat verhaal natuurlijk iets langer geworden.
Tijdens het schrijven van dit onderdeel realiseerden we ons opeens dat we beloofd hebben om de blog niet te lang te maken dus kappen we hier met het verhaal over Millennials.
Z & M
Wij weten dat Generatie Z en Millennials verschillen. We zijn ons ervan bewust dat we onze strategie, boodschap en content aan beiden moeten aanpassen. Ze hebben andere wensen, behoeften en gedragingen. Wij hebben daar genoeg inspiratie en ideeën voor.
Wij hebben voor beide doelgroepen gekozen omdat we weten dat we tijdens onze missie de Millennials ook hard nodig hebben om het verschil te kunnen maken. Millennials hebben ook een jonge mindset en een andere visie om Generatie Z aan te vullen. Daarnaast hebben beiden baat bij verandering in de mainstream media.
Mainstream media
Wij zien ons zelf als de nieuwe media generatie. Waarom? De reden hiervoor is dat een commerciële omroep voor en door jongeren in Nederland nog nooit heeft bestaan.
Wij zijn de eerste die dit waar maken. Yes, we weten heel goed dat dit een uitdaging is en we zijn er klaar voor. Een NXT LVL jongeren tijdperk in de media is een feit. Wij zijn nieuwe media makers met een andere visie en missie.
Wij weten dat een goed genuanceerd en doelgerichte samenwerking dé enige manier is om onze nieuwe TV en Radio omroep werkelijk langdurig te realiseren. Met als doel: De media vernieuwen en verrijken.
In dienst staan van de nieuwe generaties. Content maken die jongeren leuk vinden en waarderen. Daar gaat het ons om. Wij zullen als nieuwe jongeren omroep divers en authentiek all round content maken dat in de smaak valt bij onze doelgroep.
‘HISTORY IS DEPENDENT ON THE NEW GENERATION TO WRITE A NEW CHAPTER.’
LaMelllo Ball
Nieuw talent laten shinen is relevant en noodzakelijk. Er is veel talent dat geen kans krijgt. Wij staan te popelen om nieuw talent te introduceren.
Voor ons betekent het nieuwe jongeren tijdperk de media op een vernieuwende manier verbeteren. En gelijke kansen voor jongeren in de mainstream media realiseren.
Daarnaast kaarten we direct het welzijn van jongeren serieus aan. Wat vind jij daarvan? Kunnen we op je support rekenen tijdens onze missie? De keus is aan jou.
0 reacties