For Real BLOG
30 december 2022
Redactie U-ICON
Disney
Hoe kan een mediabedrijf voor kinderen zo hypocriet zijn?
Het is heel vreemd dat Disney bekend staat als bedrijf dat kinderen amuseert en volwassenen toch kinderen laat verleiden en misleiden.
The Walt Disney Company is een van de grootste mediaconglomeraten ter wereld.
Een conglomeraat is een groot bedrijf dat uit verschillende divisies bestaat die niet met elkaar in verband staan. Conglomeraten zijn ontstaan uit diversificatie, dat is een bedrijfsstrategie om nieuwe producten, diensten of nieuwe markten aan te gaan. Bij diversificatie zijn andere vaardigheden, technologie en kennis betrokken.
Het doel van diversificatie is om de activiteiten en de stabiliteit van een bedrijf te vergroten. Als één activiteit slecht presteert, kan de andere wel succesvol zijn.
Disney is de grootste wereldwijde exploitant van themaparken, producent en distributeur van animatiefilms, kinderfilms.
Disney is opgericht op 16 oktober 1923 door Walt Disney en zijn broer Roy Oliver Disney. De naam was eerst Walt Disney Production. Op 6 februari 1986 kreeg het de bedrijfsnaam Disney.
Hulu
Hulu is een Amerikaans entertainmentbedrijf dat voornamelijk film- en televisiecontent distribueert via een streamingdienst. Hulu is een concurrent van andere streamingdiensten.
In 2009 kocht The Walt Disney Company een aandeel van 30% in Hulu. In december 2017 besloot Disney om aandeelhouder 21st Century Fox over te nemen. Hierdoor werd Disney hoofdaandeelhouder van Hulu. Toch lanceerde Disney, Disney+, een eigen streamingdienst.
Disney had 67% van Hulu in handen en Comast 33%. In mei 2019 kwam Disney tot een overeenkomst met Comcast om de 33% van hun aandelen in 2024 over te nemen voor een bedrag van 5,8 miljard dollar. Disney kreeg wel meteen controle over het dagelijkse bestuur, en Comcast werd een stille vennoot tot de overname.
Hulu biedt tv-programma’s, series en films aan van de verschillende Amerikaanse mediabedrijven waarmee het een samenwerkingsverband heeft. Sinds 2011 ontwikkelt Hulu zelf ook tv-programma’s en series.
‘Honesty has a power that very few people can handle.’
Steven Aitchison
Kim K.
In 2000 werkte Kim als persoonlijke assistent voor hotelerfgename en reality-tv-ster Paris Hilton. Tijdens het dienstverband bij Paris ontwikkelde Kim een hechte vriendschap met haar, dat was tijdens het hoogtepunt van de roem van Paris Hilton.
Deze vriendschap hielp Kim Kardashian naar de next level om haar bekendheid te vergroten doordat ze af en toe in afleveringen van Hilton’s tv-show The Simple Life kon verschijnen. De hechte vriendschap tussen Kim en Paris zorgde ervoor dat Kim in het openbaar kon verschijnen in de paparazzi-shots met Paris Hilton.
Kim werkte begin jaren 2000 ook voor verschillende andere beroemdheden, wat haar bekendheid en connecties versterkte. Ze werd in 2004 een persoonlijke stylist voor zangeres Brandy Norwood.
Kim K. ontwikkelde zich tot een fulltime styliste en was personal shopper en styliste voor actrice en Lindsay Lohan. Door al deze samenwerkingen werd ze steeds interessanter.
Seks Tape
In februari 2007 lekte een seks tape die Kim in oktober 2003 met Ray J had gemaakt. Ray J is een ondernemer, zanger en songwriter. Hij is de broer van zangeres Brandy voor wie Kim werkte als stylist.
Deze seks tape werd verkocht aan een entertainment bedrijf. De video werd uitgebracht op 21 februari als: Kim Kardashian Superstar.
De seks tape leverde een hele belangrijke bijdrage aan de bekendheid van Kim Kardashian en haar familie.
Achteraf blijkt dat deze seks tape geregisseerd is door haar moeder Kris Jenner om bekender te worden omdat dit ook voor Paris Hilton gewerkt heeft.
Op 12 september 2022 heeft Ray J bekend gemaakt dat de seks tape geregisseerd is door Kris Jenner en dat Kim Kardashian hiervan af wist. Hij vertelde dat ze een $ 1 miljoen verdeeld hebben voor de seks tape.
Kim was en is ze betrokken bij veel spraakmakende liefdes relaties. Ze geeft de voorkeur aan bekende mannen zodat ze haar bekendheid en netwerk kan vergroten en steeds meer rijkdom kan vergaren.
Van E! naar Hulu
Keeping Up with the Kardashians werd uitgezonden tussen 2007 en 2021. Een Amerikaanse reality tv-serie gebaseerd op het persoonlijke en zakelijke leven van de Kardashians en Jenners.
De serie ging in première op E! en liep 20 seizoenen in een tijdsbestek van veertien jaar. Het is een van de langstlopende reality programma’s in Amerika.
Het programma werd bekritiseerd sinds de première. Het programma werd vaak bekritiseerd vanwege de hoge mate van de nadruk op hun concept “beroemd om beroemd te zijn”.
Velen geloven dat de verhaallijnen verzonnen zijn om het programma steeds spectaculairder te maken. Ondanks de negatieve recensies hadden ze hoge kijkcijfers, en was het een van de meest succesvolle shows van E!.
Op 8 september 2020 maakte de Kardashians via Instagram bekend dat de show Keeping Up with the Kardashians in 2021 zou eindigen. Die serie eindigde op 20 juni 2021.
Op 14 april 2022 keerden ze terug met reality-televisie op Hulu én met een nieuw contract die meer geld op leverde. Het programma heet nu: The Kardashians.
‘No legacy is so rich as honesty.’
William Shakespeare
Schandalig
Het is schandalig dat een bedrijf als Disney jongeren opscheept met the Kardashians. Disney de eigenaar van Hulu stimuleert een slechte mentale gezondheid bij jongeren. Disney heeft een grote struggle met dubbele standaarden.
Je kan deze familie niet als voorbeeldfunctie stellen. Jongeren worden op een verkeerde manier beïnvloed en denken dat hun leven normaal en echt is terwijl het fictie is. Dat hun lichamen echt zijn terwijl het nep is. En dat hun moraal en principes okay zijn.
Natuurlijk snappen we dat het alleen om geld gaat. Dat het om kijkcijfers gaat. Dat begrijpen we heel goed. Maar waar is het moraal van een bedrijf als Disney gebleven. Wat doet Disney op deze manier daadwerkelijk voor jongeren en jong volwassenen?
Het minste wat ze kunnen doen is voordat het programma van de Kardashians begint waarschuwen dat alles nep is en dat al deze mensen gesleuteld hebben aan hun lichaam en dat het programma scripted is.
Want het programma is alles behalve unscripted. Het is zo scripted. Over alles is heel goed nagedacht. Het programma is in scene gezet. Iedere facet is heel doordacht uitgevoerd. Er wordt constant gewiekst besloten hoe ze velen verleiden en misleiden.
The Kardashians
The Kardashians hebben het over haters. Helaas zijn ze delusional. Ze hebben blijkbaar totaal geen idee van het feit dat ze geen role modellen zijn en dat dit reden is waarom er zoveel kritiek op ze is. Het gaat om het feit dat ze over the edge zijn gegaan en daar nu veel vaker op aangesproken worden dan voorheen.
Velen zijn nu meer bewust van wat voor rotzooi de Kardashians eigenlijk echt aanrichten. Dat hun reality tv nep is en totaal niets te maken heeft met het echte leven. Dat je jongeren helemaal niet kan en mag blootstellen aan dat moraal en die nepheid.
Ye
Nepheid heeft Kim K. en the Kardashians veel aandacht en rijkdom gebracht. Door het roekeloze leven en de relaties van Kim zijn de Kardashians bekend geworden.
Door haar huwelijk met Ye, Kanye West, is ze nog veel bekender geworden. Hij heeft haar gemaakt tot wie ze nu is. Hij heeft haar geleerd hoe ze zich moet kleden en welke designer kleding ze moet dragen. Hij heeft haar stijl en klasse geleerd.
Hij heeft haar gevoel voor interieur en woningstijl zelfs aangepast en haar minimalisme geleerd. Hij heeft haar alles geleerd wat ze zelf totaal niet in huis had. Hij heeft haar ge-upgrade, en dat weet ze heel goed.
Geen voeling
Wat ze helaas niet van hun moeder hebben geleerd is integriteit en eerlijkheid. Het aller belangrijkste in het leven. Hun moeder kan ze dit niet leren omdat ze die eigenschappen zelf niet bezit. Terwijl ze de manager is van al haar kinderen.
Zelfs in juni 2021 promootte Kim Kardashian nog een crypto scam. Voor dit crypo schandaal heeft ze in oktober 2021 een schikking getroffen met SEC, de Amerikaanse toezichthouder van de verschillende effectenbeurzen.
Het was een schikking van meer dan $ 1 miljoen voor haar promotie van Ethereum Max cryptocurrency.
Ze hebben allen zo geen voeling met het echte leven en de realiteit. Ze hebben totaal geen zelfbewustzijn en zelfreflectie. Ze zijn so not relatable.
Clout
Het leven dat zij leiden is geen real life. Het is een leven om je voor te schamen. En ze hebben no shame. Als je bekend moet worden door een seks tape en het laten zien van zoveel shit, dat is nogal wat. Geld en aandacht is hun moraal.
Deze mensen zijn niet goed voor de mental health van jongeren en volwassenen. Ze nemen voor niets verantwoordelijkheid.
Wat ze wel hebben bewezen dat je absoluut geen talent hoeft te hebben om je merk op te bouwen. Het enige wat je wel moet doen is er constant voor zorgen dat je in de media verschijnt door de roem van anderen en zelf de media steeds op de hoogte te stellen met welke beroemd je werkt, date of seks hebt. Als dat het leven is dat je tenminste wilt leiden.
Ze zijn rijk en beroemd geworden door het achtervolgen en najagen van mensen die al beroemd waren in de media. Of te wel clout-chasing. Ze hebben er alles, maar dan ook alles voor gedaan om hun doel te bereiken.
Roem en geld ten koste van: Moraal, principes, eerlijkheid en integriteit.
Balenciaga & Bella Thorne
Disney is een samenwerking gestart met Balenciaga. Balenciaga hulp zoekt om hun merk te re-branden. Geen elk merk zou zich hier aan willen branden. Dus er zal wel meer spelen dan wij weten.
Hypocrieter en nepper kan het niet dat een bedrijf als Disney hier aan meewerkt.
Een bedrijf dat zich ‘inzet’ voor kinderen komt op deze manier totaal niet geloofwaardig over.
Daarnaast is er nog het verhaal van Bella Thorne. Toen zij 13 jaar was speelde ze de rol van CeCe Jones naast Zendaya in de Disney serie Shake It Up.
Ze heeft een aantal shockerende verhalen verteld waarin ze zich geseksualiseerd voelde toen ze voor Disney aan het werk was. Haar verhaal is online te vinden.
Hoe kan een mediabedrijf als Disney dat staat voor kinderen, Balenciaga en de Kardashians supporten?
Nepheid is een no-go. Keep the truth flowing.
Money over morals
Geld gaat blijkbaar altijd boven moraal bij Disney, en de Kardashians. Helaas geldt dat voor veel mensen en bedrijven.
De vraag is wat doen wij allen?
Wij hebben ons Disney abonnement opgezegd nu we weten dat Hulu van Disney is. En zullen meer communiceren over dit soort zaken. Het Balenciaga schandaal heeft onze ogen absoluut geopend.
Wij kopen geen Balenciaga of luxegoederen van bedrijven die te maken hebben met het misbruiken van kinderen, het ontkennen van de onschuld van kinderen en het najagen van duisternis.
Waarom worden ouders niet verantwoordelijk gehouden voor het feit dat hun kinderen zo jong in een foute branche zitten? Veel ouders verkopen hun kinderen in feite voor geld.
Nadenken
Wij moeten allen een voorbeeld zijn voor jongeren. Vooral volwassenen moeten goed nadenken wat ze aan het doen zijn en wat voor schade ze veroorzaken in het leven van jongeren.
Wat doe jij om verandering teweeg te brengen? Bezit jij objectiviteit, integriteit en eerlijkheid?
De media en velen zijn verdwaald. Ze zijn totaal het perspectief van het leven en de waarheid verloren. Het gebrek aan verantwoordelijkheid in de samenleving is echt verbazingwekkend.
We wish you all the best, every year & always.
‘Never be afraid to raise your voice for honesty, truth and compassion against injustice, lying and greed. If people all over the world…would do this, it would change the earth.’
William Faulkner
0 reacties